Kultakartano
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Kultakartano

Virtuaalisen ratsastuskoulun oma foorumi.

Et ole sisäänkirjautunut. Kirjaudu sisään tai rekisteröidy

Leiri Kulmapirtin kylän hoitajille ja käviöille!

+3
Tarkaari
Outi
Maikku
7 posters

Siirry sivulle : Edellinen  1, 2

Siirry alas  Viesti [Sivu 2 / 2]

Outi

Ja vielä noi leirikisat, ja tuon perjantain koulutunnin suoritan nimilistaan! Smile Elikkäs kirjoittelen vielä tuon maastotarinan. Very Happy

27Leiri Kulmapirtin kylän hoitajille ja käviöille! - Sivu 2 Empty Leirikisat Ma Huhti 05, 2010 9:35 am

Tarkaari

Oli sunnuntai-iltapäivä. Kohta olisivat leirikisat. Minä menisin Huiskilla 60cm. Menimme kaikki harjaamaan omia ”esteratsujamme”. Otin Huisin omat harjat, ja menin Huiskin karsinaan. Otin ensin kaviot. Kaviot sain helposti, mutta tarkistin vielä, että kengät olisivat kunnolla kiinni. Kun olin saanut kaikki kaviot otin pölyharjan. Rupesin suorimaan Huiskin häntää. Otin jokaisen jouhen kerrallaan, ja irrotin joka ikisen purun. Osa puruista lähti onnekseni pelkällä harjaamisella. Osa piti oikein kunnolla irrottaa. Kun olin suorinut joka ikisen jouhen, ja samalla vähän rapsutellut Huiskia, harjasin muunkin Huiskin pölärillä.

Otin seuraavaksi karsinan ulkopuolelta pehmeänharjan. Rapsuttelin Huiskia samalla kun harjasin sen Turpaa. Huiski piti siitä, että sitä rapsutellaan. Harjasin oikein kunnolla Huiskin jalat. Vuohiskarvat olivat aika pitkät. No harjasin nekin kunnolla, ja irrotin niistä kaikki purut. Harjasin Huiskin loppuun.

Sitten olikin jo aika mennä laittamaan hevoset valmiiksi. Menin ensin laittamaan Huiskille pintelit. Laitoin ensin vasemman etujalan. Aloitin niin, että laitoin pintelin toisen pään Huiskin jalkaa vasten. Sen jälkeen kiersin sitä Huiskin jalan ympärillä, ja katsoin, ettei sinne tullut mitään mutkia. Sitten viimeisellä kierroksella laitoin tarran kiinni sille tarkoitettuun kohtaan, ja pintelöin toisenkin jalan.

Hain varustehuoneesta satulan ja suitset. Laitoin ensin Huiskille suitset. Pidin kuolaimia Huiskin suun edessä, ja toinen käteni piti niskahihnaa lähellä korvia, että saisin sen nopeasti sujautettua, sitten kun Huiski suostuisi ottamaan kuolaimet suuhunsa. Kun Huiski otti kuolaimet suuhunsa, katsoni , että kumitutit olivat kunnolla. Sen jälkeen laitoin niskahihnan Huiskin korvien taakse. Laitoin kaikki remmit kunnolla kiinni, ja tarkistin, että suitset olivat kunnolla.

Otin karsinan ovan takana olevan satulan. Olin jo vaihtanut Huiskille vatsapanssarin. Laitoin satulan reilusti yli Huiskin sään. Sen jälkeen liu’utin satulan sen oikealle paikalle. Sen jälkeen kiristin vatsapanssarin niin, että se oli sopivan kireällä. Sitten olin valmis.

Menin hakemaan omat varusteeni. Laitoin turvaliivin päälle, ja kypärän päähän. Olin juuuri valmis kun meille ilmoitettiin, että verkka alkaa. Meni Huiskin karsinalle. Otin suitset sen pään yli, ja lähdin taluttamaan kentälle.

Kentällä nousimme selkään. Lyhensin Vähän jalustimia, ja pyysin Maikkua auttamaan kiristämään satulavyön. Sen jälkeen kävelimme, ravasimme ja laukkasimme vähän aikaa. Sitten saatin ottaa pari verkka hyppyä. Sen jälkeen oltiinkin valmiita. Minä sain aloittaa koska menin pienimmän radan.

Rata alkoi helposti. Annoin Huiskille laukka-avut. Huiski siirtyi kuuliaisesti laukkaa. Sitten sain lähtömerkin. ”Ampaisin” radalle. Ensimmäisen esteen kohdalle Huiski meinasi kieltää Huomasin sen ajoissa, mutta hypystä ei tullut oikein mahtava. Pysyin selässä eikä estekään pudonnut. Jatkoin seuraavalle esteelle. Huiski ei enää epäröinyt. Se hyppi kaikkien esteiden yli kunnioituksella. Olin iloinen kun en ollut tiputtanut yhtään estettä.

Seuraavaksi olikin Outin ja Rasmuksen kanssa. Ja niin kaikki menivät oman korkeuksensa. Sen jälkeen kun kaikki olivat menneet Maikku sanoi kolme parasta. Kaikki saivat silti ruusukkeen. Tämän jälkeen vein Huiskin sisälle, ja riisuin siltä kamat. Otin ensin satulan pois. Avasin satulavyön, ja nostin sen satulan päälle. Nostin satulan karsinan ulkopuolelle. Sen jälkeen otin suitset pois. Avasin kaikki remmit, jotka pitivät avata. Sitten nostin niskahihnan Huiskin korvien yli. Huiski antoi kuolaimet. Otin siis suitset ja menin karsinan ulkopuolelle. Siinä otin satulan mukaan, ja vein sen satulahuoneeseen.
Menin pesemään kuolaimet. Sitten niputin suitset. Sitten lähdimmekaikki yhdessä Maikulle.
bounce

Hienoa kun jaksoit kirjoitella todella yksityiskohtaisesti Huiskin tekemisistä ja sen käyttäytymisestä (= Tarina on melko virheetön ja pidin tyylistäsi kirjoittaa. Tästä saat 8v€ (=

Takaisin alkuun  Viesti [Sivu 2 / 2]

Siirry sivulle : Edellinen  1, 2

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa