Kultakartano
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Kultakartano

Virtuaalisen ratsastuskoulun oma foorumi.

Et ole sisäänkirjautunut. Kirjaudu sisään tai rekisteröidy

Maastotunti 23.02.10 - tarina

+2
Outi
Maikku
6 posters

Siirry alas  Viesti [Sivu 1 / 1]

1Maastotunti 23.02.10 - tarina Empty Maastotunti 23.02.10 - tarina Su Helmi 21, 2010 9:32 am

Maikku

Maikku
Admin

23.02 pidetään maastotunti Kultakartanon kauniissa maastoissa. Tunnille voivat osallistua kaikki halukkaat, mutta vain viisi ensimmäistä mahtuu mukaan Maikun, vetäjän lisäksi. Maikku valitsee hevoset. Tarinan on oltava perillä 26.02.10 ja hoitajat saavat tunnista 0-10v€ tarinan mukaan.

Tunnin kulku
Selkään noustaan tallin pihasta ja sitten kähdetään jonossa kävelemään metsään päin. Kävellään hetkinen aikaa, jonka jälkeen käännytään leveälle metsätielle. Siellä otetaan ravia melko pitkä pätkä. Sen jälkeen siirrytään käyntiin ja päästään pellolle, pelto ylitetään käynnissä. Pellon jälkeen jatketaan leveää metsäpolkua, jossa laukataan, ei saa ohitella. Laukkapätkän jälkeen otetaan hetki ravia ja sitten käyntiä. Käynnissä kiipeillään hieman ja palataan tallille.

Osallistujat
Outi - Nelli
Tarkaari - Janni
Elli - Leevi
Hese - Santtu
Milu - Oiva
TÄYNNÄ!!!!

Viimeinen muokkaaja, Maikku pvm Pe Helmi 26, 2010 3:49 pm, muokattu 4 kertaa

https://kultakartano.palstani.com

2Maastotunti 23.02.10 - tarina Empty Vs: Maastotunti 23.02.10 - tarina Su Helmi 21, 2010 10:15 am

Outi

Mä voisin tietysti osallistua. Very Happy

Outille Nelli (:

3Maastotunti 23.02.10 - tarina Empty Vs: Maastotunti 23.02.10 - tarina Su Helmi 21, 2010 10:18 am

Tarkaari

mä haluun kans mukaan:)

Tarkaarille Janni (:

4Maastotunti 23.02.10 - tarina Empty Vs: Maastotunti 23.02.10 - tarina Su Helmi 21, 2010 2:05 pm

Elli

Elli

Elli mukaan maastotunnilla Very Happy

Ellille Leevi Wink

5Maastotunti 23.02.10 - tarina Empty Vs: Maastotunti 23.02.10 - tarina Su Helmi 21, 2010 5:49 pm

Hese

Hese

Minä myös haluun tunnille!!

Hese saa mennä Santulla (:

6Maastotunti 23.02.10 - tarina Empty Vs: Maastotunti 23.02.10 - tarina Su Helmi 21, 2010 9:31 pm

Milu_

Minäkin mukaan mikäli tilaa on. Kuka tahansa kelpaa minulle :)

Milu saa mennä hoitsullaan, Oivalla =)

7Maastotunti 23.02.10 - tarina Empty Vs: Maastotunti 23.02.10 - tarina Pe Helmi 26, 2010 5:47 pm

Outi

TARINA Very Happy

Tänään menisin maastotunnille Nellillä. Sillä en ole vielä mennytkään ikinä. Hevoset olivat jo sisällä, joten menin suoraan harjaamaan Nelliä. Nellin karsinalle tullessani, se kurkisteli uteliaasti käytävälle. Otin harjat, ja menin karsinaan.

Nelli haisteli, ja seurasi koko ajan uteliaana tekemisiäni. Kuitenkin se pysyi nätisti paikoillaan, ja antoi harjata kiltisti kaikista paikoista. Kaviotkin se antoi heti, eikä minulla sitten kauaa kestänytkään harjata sitä. Huolellisen harjaamisen jälkeen, hain Nellille suojat jalkoihin. Laitoin ne valmiiksi, mutta en kuitenkaan vielä laittanut muita varusteita, sillä minulla oli hyvin aikaa ennen tunnin alkua. Koska minulla ei ollut muutakaan tekemistä, menin harjamaan viereisessä karsinassa asustelevaa Sinttua.

Karsinaan mennessäni, Sinttu katseli minua vähän aikaa, ja jatkoi sitten heinien syöntiä, mitkä se ensin kaivoi esiin puruista. Sinttu ei oikeastaan välittänyt ollenkaan siitä, olinko karsinassa vai en. Sintun harjaamisessa sitten kestikin vähän kauemmin, vaikka se olikin kiltisti paikoillaan, mutta se oli niin puruissa, ja muutenkin likainen. Sen häntäkin oli aivan puruissa, ja minulla meni varmaan sen harjaamiseen kaikista kauimmin aikaa. Lopulta sain sen kuitenkin harjattua, ja sitten otin enää kaviot. Nyt Sinttukin oli harjattu, ja siihen minulla oli mennyt sen verran aikaa, että menin laittaaman Nellille varusteet.

Nelli antoi laittaa varusteet kiltisti päälleen, ja sitten meni heti karsinan ovelle odottamaan, koska pääsisi maastoilemaan. Kävin vielä hakemassa oman kypäräni, ja sitten oli valmis. Muutkin olivat saaneet jo heppansa kuntoon, joten menimme pihalle nousemaan selkään. Kun kaikki olivat selässä, Maikku kertoi meille, missä järjestyksessä tulisimme. Tarkaari tulisi Jannilla, heti Maikun perässä, ja sitten tulisivat Hese ja Santtu, Elli ja Leevi, ja Milu ja Oiva. Viimeisenä tulisin minä Nellin kanssa. Kaikki tiesivät nyt järjestyksen, joten lähdimme kävelemään metsään.

Kävelimme vähän aikaa, jutellen samalla. Kohta tulimme kuitenkin metsätielle, ja Maikku huusi edestä, että nyt alkaisimme ravata. Nelli alkoikin ravata heti innokkaasti eteenpäin, pysyen kuitenkin kiltisti jonon viimeisenä. Ravasimme melko pitkän pätkän, jonka jälkeen taas kävelimme. Vähän aikaa käveltyämme, tulimme pellolle. Kävelimme pellon läpi, ja sitten taas jatkoimme metsäpolkua pitkin. Kun mekin Nellin kanssa, olimme päässeet pellolta pois, aloimme laukata. Nelli laukkasi innoissaan, ja välillä jouduin vähän enemmänkin hidastamaan vauhtia, kun tulimme niin lähelle Milua ja Oivaa. Laukan jälkeen siirryimme raviin, ja nyt kaikki hevoset ravailivat reippaammin, kuin alussa. No, vähän aikaa ravattuamme, siirryimme käyntiin. Käynnissä menimme varmaan kaikista mäistä, mitä matkalla oli, ja saimme sitten pysytellä kevyessä istunnassa melkein koko loppumatkan. Viimeisen mäen jälkeen tulimme takaisin tallin pihaan, jossa tulimme sitten alas selästä.

Nostin jalustimet ja löysäsin satulavyön, ennen kuin vein Nellin talliin. Tallissa otin Nelliltä varusteet, ja laitoin loimen. Putsasin myös sen kaviot, sillä niihin oli kerääntynyt maastossa ihan kohtuullisesti tuota lunta. Sitten Nelli olikin valmis, ja lähdin kotiin.

Kiitos tunnista, teillä sujuikin Nellin kanssa hyvin. Tarina on hyvä ja virheetön perustarina, tästä saat 7v€ =)

8Maastotunti 23.02.10 - tarina Empty Vs: Maastotunti 23.02.10 - tarina Pe Helmi 26, 2010 10:18 pm

Hese

Hese

Eihän haittaa jos kirjoitan tuntitarinan vasta huomenna, koska tänään en ole millään ehtinyt ja nyt on jo sen verran myöhän etten jaksa alkaa nyt pähkäilemään tarinoiden kanssa. confused

9Maastotunti 23.02.10 - tarina Empty Maastotunti La Helmi 27, 2010 12:21 pm

Tarkaari

Otin Jannin ja talutin sen kentälle, jossa nousimme selkään. Sitten kiristin satulavyön sopivaksi. Sen jälkeen olin valmis maastoilemaan. Maikku järjesti meidät jonoon. Outi meni Nellin kanssa Maikun takana. Outin jälkeen tulee Elli ja Leevi. Seuraavana Milu ja Oiva. Sitten Hese ja Santtu. Viimeisenä minä ja Janni. Me lähdimme kentältä kiemurtelevana jonona. Lähdimme kävelemään kohti metsää. Kävelimme polkua pitkin. Jannilla oli oikein hauskaa. Sillä näytti olevan ihan tarpeeksi energiaa. Janni välillä pelästyi ihan jotain pientä raksahdusta. Juuri enne kun me käännyimme leveälle metsätielle, jostain puusta meidän lähellä tippui lunta. Nelli pelästy ja teki nopean reaktion. Nelli pukitti oikein ison pukin ja lähti laukkaamaan täysillä eteenpäin takapäätä
viskoen. Outi oli onneksi pysynyt selässä. Nellin nopea reaktio sekoitti jonon kokonaan. Ensin
Nellin perässä tullut Leevi otti mallia Nellistä ja lähti samaan suuntaan. Muut olivat kerinneet jo jarruttaa hevosia niin, ettei kukaan muu päässyt lähtemään. Me ratsastimme rauhassa kävellen lähemmäksi Nelliä ja Leeviä. Janni yritti koko ajan päästä lähtemään laukkaamaan jonon ohi. No me pääsimme leveälle metsä tielle, ja siellä kaksi karkuriakin seisoo siististi jonossa.

Metsä tiellä me rupesimme ravaamaan. Siinäkin Janni viskoi päätään aika paljon. Me ravasimme aika pitkän pätkän. Ravasimme pellon reunaan jossa siirryimme käyntiin. Ylitimme pellon rauhallisessa käynnissä ilman ongelmia. No pellon jälkeen jatkoimme metsä tietä, jossa laukkasimme. Annoin Jannille laukka avut kun Maikku antoi merkin. Me laukkasimme kaikki rauhassa pitkin metsä tietä. Sen jälkeen siirryimme raviin ja käyntiin. Loppu matkasta kiipeilimme vielä käynnissä ja palasimme tallille.

Menimme kentälle. Tulin alas selästä ja nostin jalustimet. Löysäsin myös satulavyön, ja lähdin talliin.

Tallissa riisuin jannilta varusteet ja laitoin sille loimen koska se oli vähän hiessä. Sitten vein satulan paikalleen, ja pesin kuolaimet. Lopuksi kokosin suitset ja lähdin kotiin.

Mukava perustarina, josta löytyy vähän actionia Very Happy Kiva kun ei kuitenkaan kukaan pudonnut, tästä saat 6v€ =)

10Maastotunti 23.02.10 - tarina Empty Vs: Maastotunti 23.02.10 - tarina To Maalis 04, 2010 6:53 pm

Elli

Elli

Talutin Leevin kentälle jossa muut tytöt odottivat hevosineen. Kentällä, kaarrossa siis pysäytin Leevin, otin jalustimet alas ja kiristin vyötä. Leevi seisoi kärsimättömänä kun yritin päästä ruunan selkään. Kun en sitten millään päässyt "ison" hevosen selkään Maikku tuli punttamaan. Kun me kaikki viisi, plus Maikku olimme hevosten selässä Maikku käski meidät jonoon. Maikun takana oli Outi ja Nelli, sitten minä ja Leevi, Milu ja Oiva, Hese ja Santtu ja perää pitivät Tarkaari ja Janni.

Lähdimme kentältä jonossa kohti leveää metsäpolkua. Leevi kompuroi heti alussa mutta muuten alkukäynnit menivät meidän osalta hyvin. Nuoret Nelli ja Janni vähän vikuroivat, tai oikeastaan yrittivät ryöstää mutta onneksi Tarkaari ja Outi saivat tammat kuriin. Kävelimme polkua pitkin hiljaa, mutta kuulin kuinka Outi ja Maikku rupattelivat kunnes Maikku huudahti meille:
- Sitten tulee pitkä suora joka ravataan, muistakaa ettei ohitella..
- Ja ravia MARS!

Annoin pohkeita hitusen Leeville ja se lähti meilkein heti reippaaseen raviin. Yritin saada rytmin Leevin ravista ja lopulta pysyin kunnolla tasapainossa. Muutkin ravasivat iloisina metsätietä pitkin. Yhtäkkiä lunta putosi yhdestä puista ja Janni säikähti sitä. Se hypähti eteen ja ryösti Outin ja minun rinnalle. Hidastin Leevin käyntiin niinkuin muutkin olivat tehneet. Koska Jannikin oli tullut pois jonosta niin päätti myös Nelli ottaa ja lähteä. Niin kohta metsätiellä laukkasi kaksi villiintynyttä ponia. Outi oli pysynyt Nellin selässä jopa metsäpolun loppuun saakka, mutta Tarkaari putosi kun Janni pukitti hurjan pukin. Maikku laskeutui Kalin satulasta ja meni Tarkaarin kanssa hakemaan karkulaiset kiinni. Outi istui lumihangessa nauraen. - Eikai sattunut? kuulimme Maikun kysyvän molemmilta. Molemmat pyörittivät päitään ja ottivat Nellin ja Jannin ohjista kiinni.

- Vai että tälläinen käänne maastotunnille, Outi ja Tarkaari nouskaas selkään. Janni voisi tulla Ellin ja Leevin sekä Milun ja Oivan väliin. Sitten jatketaan pätkä ravia vielä.
Niinpä lähdimme kaikki raviin. Leevi oli koko ravipätkän aivan mahtavasti. Se ei temppuilut tai tehnyt muutakaan. Kun pääsin mukaan rytmiin olin aivan ihastunut Leevin askellajeihin, vaikkei ne kaikkien mielestä kivat ollutkaan. Kun tulimme metsäpolun loppuun siirryimme käyntiin ja menimme käynnissä pellolle.

Pellolla Maikku jakoi meidät kahteen ryhmään: ponit ja hevoset. Leevi ja minä pääsimme Maikun ja Kalin sekä Milun ja Oivan kanssa hevosten ryhmään. Näin tehtiin jottei tulisi ylimääräistä häslingiä. Ensin menivät ponit siis Santtu, Janni ja Nelli. Kaikki kolme menivät suhkot hyvin laukkaa pellon päästä päähän. Sen jälkeen pääsimme Milun kanssa laukkaamaan Maikun kanssa. Leevin laukka oli aivan ihanaa. Pidin todella paljon. Kun olimme päässet kerran laukkaamaan pellon päästä päähän menimme taas jonoon ja laukkasimme jonossa. Tämä sujui yllättävän hyvin, vaikka huomasin Jannin vähän pukittelevan. Laukan lopputtua ravasimme pellolla hetken, kunnes siirryimme käyntiin.

Kun olimme menneet kierroksen pellolla käyntiä, menimme Maikun johdolla kiipeilemään. Se oli minusta todella kivaa. Leevi vain ei meinannut oikein mennä ylöspäin, mutta alaspäin se tuli ja yllättävän hyvin. Hetken päästä jouduimme kuitenkin lähtemänä tallille päin. Annoimme vähän pidemmät ohjat hevosille ja niin loppui maastotunti kävelyyn. Loppumatka sujui hyvin kaikkien osalta.

Tallin kentällä kävelimme vielä muutaman kierroksen kunnes Maikku käski meidät kaartoon. Teimme työtä käskettyä ja menimme kaartoon, kiitimme hevosia ja laskeuduimme alas selästä. Halasin vielä Leeviä ennenkuin nostin jalustimet, löysäsin mahavyön ja talutin talliin. Tallissa vein Leevin omaan karsinaansa, jossa otin varusteet pois ruunalta. Kun varusteet olivat pois vein satulan satulahuoneeseen, jonka jälkeen pesin kuolaimet ja vein suitset pakattuina satulahuoneeseen. Sieltä otin loimen ja Leevin harjat.

Harjailin Leeviä pitkän tovin, ennenkuin katsoin kaviot tarkistaen että kaikki hokit olivat paikoillaan. Sen jälkeen laitoin vielä loimen Leeville, jonka jälkeen jouduin lähtemään. Smile

Hyvää ja sujuvaa tekstiä, kiva kun teillä sujui Leevin kanssa hyvin vaikka Nelli ja Janni vähän hihhuloivat Very Happy Pisteitä vähenee kuitenkin siitä, ettet noudattanut tunnin kulkua. Tästä saat 6v€ =)

11Maastotunti 23.02.10 - tarina Empty Vs: Maastotunti 23.02.10 - tarina La Maalis 06, 2010 1:05 pm

Hese

Hese

Saavuin tallille kiireessä, enkä ollut ehtinyt syömään mitään ennen lähtöäni tallille. Nälkä kurni mahassani kun talutin Santtua talliin varustettavaksi.

Harjasin Santun huolella. Santtu haisteli minua kummastuneena ja kerjäsi herkkuja, joita se kuitenkaan ei saanut. Pian olin saanut harjattua hevosen, niinpä aloin puhdistamaan kavioita. Santtu alkoi testailemaan minua, joten aina kun sain kavion ylös maasta, ruuna polkaisi sen maahan ja melkein minun varpailleni. Sain tovin taistella Santun kavioiden kanssa, kunnes se päätti nostaa jalat kiltisti. Sitten hain satulan ja suitset. Santtu ei tykännyt satulan laitosta kovinkaan paljon. Poika pureskeli seiniä kun kiristin satulavyötä. Suitset Santtu otti kuitenkin sievästi suuhun ja päähän. Laitoin vielä itseni kuntoon ja talutin Santun muiden perässä pihalle.

Talutin Santun kentälle missä jo muut olivat nouseskelemassa selkään. Laskin jalustimet alas ja kiristin satulavyön tiukalle, jonka jälkeen nousin selkään reippaasti. Kun kaikki olivat vihdoin päässeet kapuamaan ratsujensa selkään teimme jonon ja lähdimme kävelemään jonossa leveää metsäpolkua pitkin metsään. Santtu innoissaan törisi pää korkealla ja uteliaana katsellen ympärilleen. Pian lähdimme ravaamaan suoraa reippaassa ravissa. Santtu oli innoissaan ja yritti heti lähtä ryntäilemään muiden ohitse, mutta pidätin sitä niin kovasti ettei se päässyt lähtemään mihinkään. Villit ja nuoret tammat, Nelli ja Janni ryntäilivät toisten hevosten takapuoliin kiinni kun metsässä vähänkään rapsahti. Pian olimme jo ravanneet pellolle asti, joten päätimme siirtyä käyntiin, koska emme tienneet kuinka upottavaa pellolla olisi. Kun huomassimme ettei pellolla pettänyt, päätimme laukata. Laukkasimme pellolla hetken, jonka jälkeen menimme jonoon ja jatkoimme laukkaa pellolla yhdessä. Hetken päästä siirryimme raviin ja ravasimme hetken, jonka jälkeen taas siirryimme käyntiin. Kun olimme kävelleet hetken, Maikku ehdotti että menisimme seuraavaksi kiipeilemään lumikasoille ja "vuorille". Santtu kompuroi hiukan syvemmissä lumikinoksissa, mutta muuten se asteli sievästi. Kello olikin jo melko paljon, niinpä palasimme käynnissä tallille. Menimme kuitenkin vielä hetkeksi kävelemään kentälle, jonka jälkeen kaikki iloiset ratsastaja rapsuttelivat ja taputtelivat ratsujaan. Laskeuduimme selästä ja veimme hevoset talliin. Sitä ennen kuitenkin kaikki löysäsivät satulavyötä ja nostivat jalustimet.

Riisuin ja harjasi Santun karsinassaan. Sitten puhdistin kaviot ja loimitin ruunan. Santtu oli kyllä tosi ihana ja kiltti. Ja muutenkin ruunapojalla oli mielestäni tosi pehmeät ja liitävät askeleet. Mutta hoidon jälkeen jouduin lähtemön kotiin syömään.

Todella hyvä, selkeä ja sopivanmittainen tarina. Minua jäi vain häiritsemään se, ettet noudattanut alkutekstiä kunnolla, esimerkiksi emme laukanneet pellolla ollenkaan. Onneksi kaikilla sujui kuitenkin hyvin, tästä saat 6v€ =)

Sponsored content

Takaisin alkuun  Viesti [Sivu 1 / 1]

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa