Kultakartano
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Kultakartano

Virtuaalisen ratsastuskoulun oma foorumi.

Et ole sisäänkirjautunut. Kirjaudu sisään tai rekisteröidy

Huiskin päiväkirja

2 posters

Siirry alas  Viesti [Sivu 1 / 1]

1Huiskin päiväkirja Empty Huiskin päiväkirja Ma Tammi 25, 2010 7:27 pm

Maikku

Maikku
Admin

Huiskuharja

Huiskin päiväkirja Huiski10
Shetlanninponiruuna Huiski
Hoitajana Tarkaari

https://kultakartano.palstani.com

2Huiskin päiväkirja Empty Vs: Huiskin päiväkirja La Tammi 30, 2010 4:39 pm

Tarkaari

Tulin tallille. kun astuin sisälle vastaani tuli ihana tallin haju. Se oli ihana tuoksu. Menin Huiskin karsinalle ja huomioin, että se oli tyhjä, joten menin hakemaan huiskia tarhasta. Huiski oli taas vallannut tarhan viimeisen sopukan, eikä päästänyt ketään sinne. Menin lähemmäksi Huiskia. Huiski lähti karkuun. menin Huiskin luokse. Se lähti taas karkuun. Menin oikein lähelle Huiskia. Hissun kissun. Huiski pysyi paikalla. Menin sen luokse ja kehuin paljon. Otin Huiski kiinni, ja lähdin viemään tallille. Tallilla Huiski teki kapinan. Se ei suostunut tulemaan talliin sisälle. Kun olin saanut sen sisälle, se ei suostunut tulemaan karsinaan. Kun sitten lopulta sain sen karsinaan, laitoin oven kiinni ja lähdin hakemaan harjoja. minusta tuntui, että Huiski jatkaisi vielä pelleilyä.

Kun astin sisälle karsiaan harjat kädessä, oli Huiski taas vallannut lempi nurkkansa. Kun tulin lähemmäksi Huiski kiinnostui ja tuli lähemmäksi. Harjasin Huiskin ensin kumisukalla koska Huiskissa oli jäätynyttä mutaa. Kun olin saanut se irti, otin pölärin ja harjasin sillä ensin koko Huiskin, ja sitten vielä jouhet. Sen jälkeen harjasin pehmeällä, ja naama harjalla. Lopuksi kaviot. Harjasin kaviot oikein kunnolla sen jälkeen kun olin ottanut ne kaviokoukulla.

Sen jälkeen hain Huiskin kamat, sillä menisin koulutunnille. Otin ensin suitset. Laiton kuolaimet käteen, ja huomasin, että ne olivat ihan kylmät. Laitoin ne nyrkin sisään ja lämmitin niitä vähän. Siteen laitoin ne Huiskin eteen. Kämmenellä työnsin niitä Huiskin suuhun. Huiski otti ne kiltisti. Sitten nostin Hihnan korvien taakse. Ja laitoin remmit kiinni. Sitten otin ulkopuolelta satulan ja nostin sen selkään. Kiristin satulavyön. Laitoin sen toisiin reikiin. Sitten laitoin häntäremmin kiinni ja hain omat varusteet, ja olin valmis.

KOULUTUNTI TUNTIPÄIVYRISSÄ.

Kun tulin sisälle Huiski oikein höyrysi. Otin siltä varusteet pois. Pesin kuolaimet ja kumitutit oikein kunnolla. Sitten harjasin Huiskin. Huiski oli ollut tunnilla niin ihana. Sitten otin Huiskin fleeseloimen, ja laitoin se Huiskille. Sitten jäin silittämään Huiskia. Huiski oli niin ihana.

Otin ämpäriin vettä sienen, ja menin pesemään Huiskin ruoka-, ja juomakipot. Kun laitoin ämpärin lattialle ja rupesin pesemään ruokakippoa, otti Huiski hampailla ämpäristä kiinni, ja melkein kaatoi sen. Onneksi sain pelastettua sen juuri ennen kun se kaatui. Jatkoin pesemistä mutta pidin huolta ettei huiski saanut kaadettua ämpäriä. Kun olin saanut pestyä ruokakipon jatkoin pesemistä. Pesin vielä juomakipon. Sielä oli heinää. Pesin sen vielä kuolasta, ja muusta liasta. Sitten otin ämpärin lattialta ja kaadoin sen pihalle. Hain ämpäriin vielä vähän lisää vettä ja virutin sen. Sen jälkeen lähdin kotiin.

Mukava ja helposti seurattava tarina, kirjoitat nyt paljon siistimmin kuin ennen, siitä plussat! Hahhaah Huiski oli taas vähän ilkeällä päällä, mutta onneksi tunnille sujui hyvin. Tästä saat 8v€ (:

3Huiskin päiväkirja Empty Vs: Huiskin päiväkirja Su Tammi 31, 2010 9:39 am

Tarkaari

Saavuin tallille. Menin Huiskin karsinalle. Se oli siellä, joten minun ei tarvinnut hakea sitä tarhasta. Otin harjat, ja laitoin ne ruokakuppiin. Ruokakupissa ne eivät ollut kenenkään tiellä. Eikä tarvinnut joka kerta noukkia niitä käytävältä. Otin pölyharjan, ja harjasin sillä Huiskin kokonaan paitsi naaman. Sen jälkeen otin kaviot. Niissä oli kivat jää paakut. En saanut niitä kaviokoukulla, joten hain vasaran. Kopsuttelin jäätä vähä. Huiski ei oikein tykännyt siitä. No se antoi kuitenkin kopsutella. Kun olin vähän kopsutellut, otin jään pois kaviokoukulla. Se lähti hyvin. Sen jälkeen otin pehmeän harjan, ja harjasin Huiskin vielä kunnolla sillä. Ja Huiski oli valmis.

Menin hakemaan Huisin satulan. Ajattelin mennä Huiskilla vaikka ilman satulaa. No mikäs siinä. Hain eka sittenkin omat varusteeni, etten jättäisi Huiskia yksin karsinaan, kun sillä ei ole ollenkaan satulaa. Nostin kuolaimet Huiskin eteen, kun olin ensin vähän lämmittänyt niitä. Laitoin ne kämmenellä. Laitoin kumitutit oikeille puolille. Tungin ne Huiskin suuhun. Laitoin Niskahihnan korvien taakse. Sen jälkeen laitoin turpahihnan ja leukahihnan kiinni.

Otin huiskin, ja lähdin kävelemään kohti kenttää. Kentällä nousin selkään, ja lähdin kävelemään. Kävelin pitkin ohjin kentällä. Otin vähän rauhallista ravia ja ympyröitä ja voltteja. En arvannut laukata pihalla joten menin vähäksi aikaa maneesiin. Avasin maneesin ovet, ja ilokseni huomasin, että se oli tyhjä. Annoin Huiskin taas kävellä vähän aikaa. Sen jälkeen annion laukka-avut. Huiski pukitti oikeen kunnon pukin, ja minä tietenkin lensin tantereeseen. Istuin vähän aikaa ennen kuin tajusin, että olin tippunut. Nousin ylös ja katsoin minne Huiski oli mennyt. Siellä se seisoi maneesin nurkassa ja irvisteli minulle. Kävelin lähemmäksi, ja otin Huiskin kiinni. Nousin takaisin selkään. Annoin uudet laukka-avut. Valmistauduin pukkiin, jonka Huiski kyllä teki. Tällä kertaa en lentänyt selästä. Vaan käskin sen laukata eteen päin. Huiski teki pukkeja vähän väliä. Sitten kun se ei tehnyt mitään laukkasin vielä vähän aikaa. Otin ravia. Kevyttä ravia. Kun olin ravannut menin vielä pihalle, jossa ravasin ja kävelin vielä vähän aikaa.

Lähdin sisälle. Otin Huiskilta varusteet pois ja harjasin sen vielä oikein kunnolla. Sen jälkeen laitoin sille fleeseloimen, koska se oli ihan hiessä. Sen jälkeen vein suitset varustehuoneeseen, otin vettä ja saippuaa, sienen ja pyyhkeen ja rupesin pesemään niitä. Suitset oivat aika likaiset kun niitä ei ollut pitkään aikaan pesty. No minä pesin ne kunnolla, ja rasvasinkin vielä. Sen jälkeen annoin niiten kuivua vähän aikaa, ennen kuin laitoin ne koukkuun. Sitten minulla ei ollutkaan mitään tekemistä, joten lähdin kotiin. Smile

Mukava pikkutarina, kiva kun olet taas innostunut hoitamisesta! Tarina on helppolukuinen, mutta joissakin kohdin se etenee hieman liian nopeasti ja saatat vain listata asioita toisensa perään. Toivottavasti ei ole isot mustelmat huomenaamuna, senkin Huiski! Tästä saat 6v€.

4Huiskin päiväkirja Empty Vs: Huiskin päiväkirja Ke Helmi 10, 2010 3:59 pm

Tarkaari

Tulin tallille. Menin hakemaan Huiskia tarhasta. Se oli villillä päällä. Kun tulin pihalle Huiski heitti pukkia pukin perään. Otin riimun-narun. Huomasin, että Huiskilla ei ollut riimua. Silloin näin riimun maassa. Menin hakemaan riimun maasta, ja yritin laittaa sitä Huiskille. Aina kun sain Huiskin kiinni se lähti karkuun. Yritin taas lähestyä Huiskia. Tällä kertaa sain sille riimun päähän. Sitten vielä riimun-naru niin kaikki olivat hyvin. Lähdin viemään Huiskia sisälle. Huiski pelästyi jotain niin, että meinasi vetää minut mukanansa hankeen. Sain otettua kunnolla kiinni niin, ettei huiski päässyt lähtemään kauemmaksi. Vein Huiskin karsinaan. Otin siltä riimun pois, Sitten menin katsomaan oliko kukaan menossa Huiskilla. Kukaan ei ollut. Menin harjaamaan Huiskin.

Otin harjat, ja laitoin ne Huiskin ruokakuppiin. Otin pölyharjan ja harjasin sillä. Huiski on niin pieni, että se on helppo harjata, tai niin voisi luulla. Kun olin harjannut Huiskin pölyharjalla, selvitin vielä hännän oikein kunnolla. Menin aina ihan vähän eteenpäin, ja otin joka purun pois. Sen jälkeen otin vielä kunnolla harjan. Tässä välissä hain sakset ja tasoitin Huiskin siilin. Huiski ei oikein tykännyt saksista, ja yritti lähteä pois otteestani. Sain kuin sainkin siilin leikattua. Se ei ollut kauhean vaikeata näin perässä ajatellessa. Sitten kun olin saanut Huiskin siilin leikatuksi otin pehmeän harjan. Sillä harjasin oikein kunnolla Huiskin naaman, ja sitten koko hevosen. Viimeiseksi otin kaviot. Huiskin kaviot ovat periaatteessa vaikeat ottaa, kun ne ovat niin matala, mutta minä saan ne ihan helposti.

Nyt menin pesemään Huiskin suitset. Ne olivatkin jo likaiset. Otin ämpärin, ja siihen vettä. Sitten hain sienen, ja saippuan. Sitten avasin suitset, ja aloitin. Pesin ensin kaikki hihnat todella hyvin, jonka jälkeen vahasin ne vielä oikein kunnolla. Sitten ajattelin, että voisin pestä satulan ja vatsapanssarin. Laitoin suitset kokoon ja laitoin ne paikoilleen. Sen jälkeen otin satulan, ja pesin vatsapanssarin ensin. kun olin sen pessyt pesin satulan, ja häntäremmin. Sitten nostin satulan paikoilleen, ja pesin sienen ja vein veden pois. Sitten vein saippuan pois.

Sitten autoin Maikkua jakamaan heiniä. Me annoimme jokaiselle hevoselle ja ponille heinää. Haimme ensin pari paalia. Sitten Maikku jakoi paalit ja minä heittelin jokaiselle hevoselle omat.
Sitten Maikku pyysi minua antamaan kaikille vielä pari porkkanaa. Annoin jokaiselle hevoselle ja ponille kaksi porkkanaa. Kiersin joka karsinan vielä lopuksi niin, että kaikki olivat varmasti saanut.
Sen jälkeen lakaisin vielä tallin lattian koska se oli ihan heinässä. Menin vielä vähäksi aikaa Huiskin boksiin, ja sitten lähdin kotiin. Huiski oli taas niin ihanalla päällä.Smile

Mukava perustarina, josta ei paljon virheitä löytynyt. Pyri kuitenkin välttämään käyttämästä koko ajan sitten-sanaa, sillä sen voi kyllä korvata jollain muullakin. Onneksi Huiski kerrankin käyttäytyi kunnolla eikä riehunut kuin aluksi, on se hassu poni! Tästä saat 6v€ Smile

5Huiskin päiväkirja Empty Vs: Huiskin päiväkirja La Helmi 13, 2010 6:08 pm

Tarkaari

Saavuin tallille. Menin sisälle katsomaan oliko Huiski sisällä. Siellä se oli, ja hörähteli kimeästi. Otin harjat, ja menin Huiskin karsinaan. Laitoin harjat Huiskin juomakuppiin. Heti sen jälkeen Huiski tuli katsomaan mitä siellä on. Työnsin Huiskin turvan hellästi pois, ja aloitin harjauksen.
Otin ensin vähän karvoja kumisukalla, kun Huiskilta Lähtee nyt aika paljon karvaa. Sitten pöläri käteen ja Huiskin kimppuun. Selvitin Huiskin hännän niin hyvin, että siellä ei ollut enää yhtään takkua. Harjan selvitin myös pohjia myöten. Pehmeällä otin vielä kunnolla jalat. Erityisesti vuohiskuopat, kun niissä oli aika paljon kuraa. Sen jälkeen otin myös Huiskin naama pehmeällä harjalla. Viimeiseksi kaviokoukku käteen. Pyysin Huiskia nostamaan vasenta etujalkaa. Se nosti sen ilman mitään ongelmia. Sen jälkeen otin vasemman takajalan. Senkin Huiski antoi ottaa ihan kiltisti. Sitten oikea etujalka. Huiski ei oikein suostunut nostamaan sitä, mutta kyllä sen sitten sain puhdistettua. Viimeisessä takajalassa oli eniten likaa. Se oli ihan täynnä likaa.

Menin hakemaan Huiskin varusteet, tai oikeastaan suitset. menisin lumihangessa ilman satulaa. Menin Huiskin karsinaan laittamaan suitset. Työnsin kuolaimet huiskin suuhun, ja nostin niskalenkin korvien taakse. Sen jälkeen laitoin kaikki remmit kiinni. Katsoin vielä, että kaikki olivat kunnolla. Sitten lähdin kentälle.

Kentällä laitoin portin varmuuden vuoksi kiinni koska Huiskilla näytti olevan hyvin paljon energiaa. Nousin selkään. Lähdin kävelemään. Menin vähän ympyröitä, ja ohjasin Huiskin ihan umpihankeen, ettei se voinut kävellä uria pitkin. Otin väliin vähän ravia, ja siinä kanssa voltit ja ympyrät. Sitten vaihdoin suuntaa ja nosti oikean laukan. huiskin niin sanottuna pinkaisi laukkaan. Huiski teki matkalla pieniä pukkeja. minä laukkasin niin kauan, ettei Huiski enää pukitellut. Sen jälkeen annoin Huiskin kävellä pitkin ohjin, ja sitten vaihdoin suuntaa. otin myös vasentalaukkaa. Huiski ei pukitellut enää ollenkaan, joten annoin sen ravata kevyesti, ja sitten kävelin loppukäynnit. Käänsin Huiskin kaartoon ja tulin alas selästä. Otin ohjat kaulalta ja kävelin talliin.

Vein Huiskin sen omaan karsinaan, ja riisuin suitset. Sen jälkeen harjasin Huiskin kevyesti, ja huolella. Laitoin vielä Huiskille loimen. Sitten Maikku tuli käytävällä vastaan ja käski katsoa, että Huiskin kengissä ei olisi kiviä, tai, että sillä oli kaikki kengät. niin Maikku tietäisi kenet pitäisi kengittää. Katsoin huiskin kaviot, ja sanoin Maikulle, että niissä ei ollut kiviä, ja kaikki kengät olivat tallella.

lakaisin vielä tallin käytävät ennen kuin lähdin kotiin. Taas oli ihan päivä mennyt.Wink

Mukava tarina, kivaa että Huiski pääsi kahlailemaan, se tekee sille todellakan hyvää! Vähän minua huvitti tuo harjat juomakippoon - tais harjat vähä kastua Wink Mutta joo, kiva ja melkein virheetön tarina, hienoa. Tästä saat 6v€ (:

6Huiskin päiväkirja Empty Vs: Huiskin päiväkirja Ke Helmi 17, 2010 5:46 pm

Tarkaari

Tulin tallille kauheassa lumipyryssä. Olin joutunut kävelemänään kotoa asti tien reunaa. Onneksi olin laittanut ulkohousut ratsastushousujen päälle. Tänään ajattelin viedä Huiskin maneesiin, ja päästää vapaaksi. Menin talliin katsomaan, että oliko Huiski tallissa. Meinaan jos se olisi, niin ottaisin ulkohousut pois, mutta kun huiski oli pihalla niin pidin ne vielä jalassa. Etsin riimunnarun jostain lumen alta, ja kiinnitin sen Huiskin riimuun. Kiva kiinnittää lukkoa, kun eka se ei aukea, ja sitten se ei mene kiinni. Kun lopulta sain sen kiinni ja avasin portin, tieltä tuli lumiaura. Huiski pelästyi sitä hirveää meteliä, ja vetäisi minut melkein nenälleni lumihankeen. Nousin ylös, ja otin narusta tiukemman otteen, ja ilmoitin Huiskille kuka on pomo. Avasin tallin oven niin Maikku oli minua vastassa.
- Ketä jäi vielä tarhaan?
- Sinne jäi vielä Ahvo ja Rasmus.
- Tuletko hakemaan toisen.
- Joo voin ottaa Ahvon.
Niin haimme Maikun kanssa vielä Ahvon, ja Rasmuksen sisälle. Muut hevoset olivat jo haettu kovan lumipyryn takia. kun menin hakemaan Ahvoa tarhan peränurkasta, näin jotain maassa. Se oli Rasmuksen riimu. Huusin Maikulle, että Rasmuksella ei ole riimua, ja, että sen riimu on täällä. Maikku tuli hakemaan Rasmuksen riimun. minä otin Ahvon kiinni, ja sitten me lähdimme talliin.
Tallissa vein Ahvon sen karsinaan ja päästin sen irti. Laitoin riimun, ja riimunnarun karsinan ulkopuolella olevaan hakaan.

Hain Huiskin harjat, ja menin harjaamaan Huiskia. Harjasin sen ensin pölyharjalla. Huiski vain pyöri karsinassa. Lopulta minun oli laitettava se kiinni, koska se ei ottanut komennoista ollenkaan. Se vain viuhtoi korvillaan ja jatkoi pyörimistä. Kun otin sen etukaviot, se meniasi potkaista. Silloin ajattelin, että sillä on ihan liikaa virtaa. Harjasin Huiskin loppuun. Se ei ollut helppoa. Se yritti potkia minua monta kertaa, kun selvitin häntää. Ynnä muutan mukavaa. Irrotin huiskin seinästä ja lähdin maneesille.

Kun avasin Tallin oven vastaani tuli sellainen tuuli, että huhhuh. Me yhdessä huiskin kanssa tarvoimme läpi tuulen päästäksemme maneesille. Maneesilla ei Huiskillakaan ollut niin kovasti enää virtaa. Avasin maneesin oven, ja päästin Huiskin irti. Huiski lähti ensin laukkaamaan niin kuin ympyrällä niin, että se olisi liinassa, mutta sitten kun maneesin katolta tippui iso köntsä lunta Huiski lähti pukkilaukkaa maneesin toiseen päähän. Annoin Huiskin olla vapaan sen aikaa, kun rakensin pari estettä. Ne oli jotain 50 cm. Rakensin niitten viereen aidan niin, että huiskin oli pakko hypätä esteitten yli. Ajoin Huiskin esteille ja se hyppäsi ne pari kertaa. Sitten korotin esteitä niin, että lopulta ne olivat jotain 80 cm. Annoin huiskin vielä ravailla, ja sitten otin sen kiinni, ja kävelytin sitä vielä pari kierrosta. Lähdimme tarpomaan kohti tallia.

Tallissa vein Huiskin kasinaan harjasin sen, ja laitoin sille loimen. Sitten siirsin Huiskin viereiseen karsinaan koska siinä ei ollut ketään. Siivosin Huiskin karsinan. Menin joka nurkan niin, että sinne ei jäänyt ollenkaan likaisia puruja. Hain uudet purut karsinaan ja vähän levitin niitä. Sitten siirsin Huiskin omaan karsinaan. Sen jälkeen olikin aika lähteä kotiin. jouduin taas koko kotimatkan tarpomaan lumessa, ja tuulessa.
Very Happy

Taitavasti kirjoitettu hoitokertomus, jossa hyviä kuvailuja ja mielenkiintoista tekemistä. Jonkinverran kirjoitusvirheitä on, mutta eivät ne haittaa lukemista, en ala nyt pilkunnussijaksi. Teksti oli selkeää ja helpostiluettavaa, pointit siitä! Kiva kun Huiskikin pääsi vähän juoksentelemään vapaana ja hyppäämään, siitä se varmasti oli innoissaan! Tästä tarinasta saat 7v€ Smile

7Huiskin päiväkirja Empty Vs: Huiskin päiväkirja Su Helmi 21, 2010 4:28 pm

Tarkaari

Tänään tulin tallille heti aamusta, että saisin ratsastella ihan rauhassa. Ajattelin mennä vähän lumihangessa, Mutta peruutin ajatukset nopeasti. Kun avasin ulko-oven vastaani tuli sellainen puhuri, että taidan jättää tänään pihalla menon väliin. Kun kävelin tallille oli se tuskaa. Pihalla oli jäätävää, ja sitten vielä satoi lunta, ja tuuli niin, että lumi tuli ihan vaaka tasossa. Kävelin onneksi vielä jalka käytävää, mutta loppumatkan jouduin kävelemään tien viertä.

Kun sitten saavuin tallille olin ihan poikki. Maikku oli juuri viemässä hevosia pihalle. Huiskia Maikku ei ollut vielä kerinnyt viemään, joten autoin Maikkua viemänään loput hevoset pihalle ja menin sitten harjaaman Huiskin. Huiski oli aivan puruissa varsinkin häntä joka oli aivan täynnä purua. Aloitin siis ensin hännän selvittämisestä. Otin pölärin ja otin hännän käteen. Siinäkin jo meni jotain kymmenisen minuuttia. Suoristin ja suoristin. Otin kaikki purut pois niin, että lopulta Huiskin häntä oli suora ja ilman purua. Siistin myös muun Huiskin pölärilllä. Sitten otin Huiskin turvan pehmeällä, ja lopun Huiskin. Lopuksi otin kaviot. Ne Huiski antoi ottaa ilman mitään kommelluksia.

Menin katsomaan ulos, ja tuuli oli laantunut. Ajattelin pyytää Miltsua maastoon, koska ketään muuta ei tallilla ollut.
- Hei Miltsu. Haluatko lähtee mun kaa maastoon?
- Joo. Mun pitää vaan eka harjata Ahvo loppuun.
- Joo mä meen sanoon Maikulle et me lähetään maastoon. Kauan me ollaan siel?
- Varmaan jotain ehkä vähän reilu tunti.
- Okei.
Miltsu jäi harjaan Ahvoa, kun minä lähdin etsimään Maikkua. Maikku oli toimistossa joten suunnistin sinne.
- Hei Maikku Me lähetään Miltsun kaa maastoon jos käy.
- Kyllähän se totta kai käy. Kauanko luulette viipyvänne?
- Jotain vähän reilu tunti.
Kun Miltsu tuli toimistoon. Menimme yhdessä hakemaan kamat.

Otin Huiskin kamat sen paikalta. Sitten menin Huiskin kasinaan. Laitoin ensin suitset sen suuhun. Huiski avasi kiltisti suunsa niin, että sain oikein kunnolla laittaa kumitutit kunnolla oikeille puolille ja kuolaimet suuhun. Sitten lenkki korvien takaa. Remmit kiinni, ja satula selkään. Suoristin satulahuovan, ja kiristin satulavyön. Katosin oliko Miltsu saanut Ahvon valmiiksi. Milstu oli saanut Ahvolle kaikki kamat, joten painoin kypärän päähän ja lähdimme kentälle. Kiristin satulavyötä, ja nousin selkään. Sitten säädin jalustimet sopiviksi. Lopuksi kiristin vielä vähän satulavyötä.

Lähdimme Miltsun kanssa kävelemään ylämäkeä. Menisimme ensin vähän käyntiä, ja sitten metsätietä pitkin ravia, lopulta kun olisimme tulleet pellolle, jossa olimme ennenkin laukanneet päästäisimme laukat, ja sitten tulisimme takaisin. Kävelimme polkuja pitkin ja rupattelimme. Sitten ihan meidän takanamme tippui lunta niin, että osa siitä osui Ahvon takapuoleen. Ahvo pelästyi ja otti pienen laukan. Huiskikin pelästyi, ja lähti Ahvon perään. Katsoin eteenpäin, missä Ahvo ja Miltsu olivat. Ahvo oli pysähtynyt vähän ajan päästä katuvana odottamaan. Se katsoi aivan kun se olisi tehnyt maailman suurimman synnin. Huiski pysähtyi kun näki Ahvon. olimme päässeet soratielle, joten rupesimme ravaamaan. ravasimme pitkin metsätietä, kunnes pääsimme pellon laitaan. Miltsu meni ekana Ahvon kanssa. Hän lähti laukkaamaan. Minä annoin myös Huiskille laukka-avut. Huiski oli ihan onnessaan. laukkasimme pellolla, ja Huiski oikein villiintyi. Se veti pari oikein kunnon pukkia. Mitsu meni rauhallista laukkaa Ahvon kanssa, ja nauroi vaan meille. pelto oli aika pitkä, joten kävelimme loppu pellon. Kun käännyimme takaisin laukkasimme toiseen suuntaan. Tällä kertaa Huiski meni ihan rauhallista laukkaa. Kun pääsimme pellon päätyyn, ja tielle otimme raviin. Ravasimme vielä tietä pitkin ja loppumatkan kävelimme kotiin.

Kentällä tulimme alas hevosten selästä ja menimme talliin. Tallissa riisuin Huiskilta varusteet, ja harjasin sen. Sitten laitoin sille toppaloimen ja vein tarhaan jossa Oiva ja Rasmus jo olivatkin. Hetken päästä myös Ahvo tuli paikalle. Sitten lähdi kotiin. onneksi ei ollut enää kovaa lumipyryä.
Very Happy

Kiva, kun tulit hoitamaan Huiskia ja veit sen maastoon! Onneksi pysyit selässä Huiskin tehdessä pukkeja, ettei poni päässyt karkaamaan omille teilleen, Huiski kun keksii aina kaikenlaista. Tarina oli mukava, mutta kiinnitä ensi kerralla enemmän huomiota yhdyssanoihin. Loppu oli myös hieman töksähtävä, mutta ei se haittaa. Tästä saat 7v€ =)

8Huiskin päiväkirja Empty Vs: Huiskin päiväkirja La Helmi 27, 2010 12:22 pm

Tarkaari

Tulin tallille. Menisin tänään maastotunnille. En ole hoitanut pitkään aikaan, joten tulin vähän aikaisemmin. Hain ensin Huiskin tarhasta. Huiskin tarhassa oli kyllä Ahvo ja Rasmuskin, mutta ne saivat jäädä vielä vähäksi aikaa pihalle. Otin Huiskin riimun tolpan päältä. Lähdin kävelemään Huiskia kohti. Huiski oli tänään onneksi kiltti. Laitoin riimun narun kiinni, ja lähdin sisälle. Avasin portin, ja yritin olla päästämättä Rasmusta ja Ahvoa pihalle. No ne eivät päässeet kun Huiski mahtuu niin pienestä kolosta, ettei se tarvitse niin isoa portin avaamista. Kävelimme sisälle ja vein Huiskin sen omaan karsinaan. Sen jälkeen menin harjaamaan Huiskia.

Moni väittää, että Huiskia on vaikea harjata kun se on niin pieni, mutta Huiski on todella helppo harjata. Otin siis pölärin ja kumisuan ja astuin karsinaan. Harjasin Huiskin hännän ja harjan oikein kunnolla. Sen jälkeen oli pakko rapsuttaa Huiskia, kun Huisin oli niin söpö. Sitten harjasin koko muun Huiskin pölärillä. Huiski oikein kunnioitti sitä, että sitä harjataan. Sitten otin pehmeänharjan. Sillä harjasin oikein kunnolla Huiskin jalat. Sitten Huiskin turvan. Ja lopuksi koko Huiskin muun vartalon. Viimeisenä otin kaviokoukun. Okei voin sanoa, että pitkän ihmisen ei ole helppoa ottaa Huiskin kavioita kun ne on niin alhaalla, mutta minä saan ne silti.

Tämän jälkeen menin hakemaan Jannin. Outi tuli mukaani hakemaan Nellin. Menin tarhaan, ja otin Jannin kiinni. Se ei ollut vaikeaa. Outi oli myös saanut Nellin kiinni, joten lähdimme talliin. Outi meni eka Nellin kanssa. Minä tulin sitten perässä Jannin kanssa. Kun pääsin sisälle vein Jannin sen omaan karsinaan ja menin harjaamaan Jannia.

Otin Jannin omat harjat, ja vein ne Jannin ruoka kuppiin josta saisin ne helposti. Harjasin Jannin samassa järjestyksessä kun Huiskin. Eikä Janni keksinyt mitään jäyniä. Olimme todella nopeasti valmiita, joten jäi aikaa ennen tuntia. Käytin ajan käytävän lakaisemiseen. Otin luudan käteeni. Aloitin ovelta ja lähdin lakaisemaan talliin perä seinää kohti. Aina kun oli tarpeeksi iso kasa purua, lakaisin sen jonkun karsinaan. Yritin lakaista ne karsinoihin joiden hevoset olivat jossain. Välillä jouduin kuitenkin lakaisemaan karsinaan vaikka siellä oli hevonen.

Lakaisun jälkeen kello oli jo niin paljon, että minun piti laittaa Janni valmiiksi. Hain Jannin varusteet. Menin laittamaan ensiksi suitset. Janni otti kuolamet hyvin suuhun. Sitten laitoin kaikki soljet ja muut kiinni. Otin satulan oven ulkopuolelta ja nostin sen Jannin selkään. Suoristin satulahuovan ja laitoin häntäremmin ja satulavyön kiinni. Sitten olin valmis tunnille.
flower

Kiitos kun tulit taas hoitelemaan Huiskia, sinusta on kyllä hurjasti apua. Olet vahvin ehdokas helmikuun hoitajaksi, joka selviää tänään kun laittelen KK-kirjeet Very Happy Tarina oli mukava perustarina ja eteni hyvin, tästä saat 6v€ =)

Sponsored content

Takaisin alkuun  Viesti [Sivu 1 / 1]

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa